People Horizon
Den mänskliga kraften
kundcase
Verksamhetskritisk utbildning och effektiv onboarding

Företaget hade ett stort rekryteringsbehov av medarbetare med en specifik teknisk kompetens.

Det fanns en tydlig brist på personer med den nödvändiga kompetensen på marknaden, eftersom få externa institut erbjöd utbildning inom dessa områden.

Bolaget beslutade att utveckla kompetenserna internt. People Horizon valdes ut att leda skapandet av utbildningen och onboarding till den nya rollen. Engagemanget i företaget var högt, chefer och specialister klev in i rollen som utbildare.
Ett flertal pedagogiska metoder användes för att maximera lärandet. “Buddies” utsågs för att stödja kollegor på arbetsplatsen.
Nyckeltal identifierades för att utvärdera prestationen på individ- och organisatorisk nivå.

Utfallet var mycket positivt. Programmet hade en betydande effekt på tiden för nya de nya kollegorna att bli produktiva, då den minskade från 8 till 4 månader.
85% av deltagarna ansåg sig ha fått den kunskap och förståelse som krävs för att lyckas i sina nya roller, 100% tyckte att programmet överträffade förväntningarna, och 95% ansåg att utbildarna och “buddiesarna” var mycket skickliga och engagerade.
100% av de rekryterande cheferna bedömde programmet som mycket effektivt, eftersom de kunde stötta de nya medarbetarna att utvecklas och leverera istället för att själva hantera utbildning och praktiska frågor.
Kundernas ord
”Kunniga och engagerade tränare, jag kände mig trygg att ställa frågor för att få klarhet. De förklarade bra och var lätta att förstå.”
”Det är fantastiskt att kunna skapa kontakter och bygga ett nätverk, när vi alla är nya och kan hjälpa varandra.”
”Onboardingen med färdighetsträning, praktisk tillämpning och reflekterande lärande har hjälpt deltagarna att snabbt växa in i sina roller.”
”Den nya medarbetaren är mer effektiv i sin roll – Bättre än förväntat.”